Sukuseuran toiminta

Lankkuan Sukuseura on perustettu vuonna 1982 Keuruulla, Lankkuan uudistalon kotikonnuilla. Suvun ensimmäinen tunnettu esi-isä Matti Erkinpoika Kainulainen perusti Lankkuan talon Suolahden kylän perukoille 1600-luvun puolen välin jälkeen.
Sukuseura kokoontuu
Sukuseura on kokoontunut neljän vuoden välein Keuruulla tai lähipitäjissä. Tuorein tapaaminen on kesäkuulta 2013, jolloin sukujuhlaa ja -kokousta vietettiin Keuruun hotelli Keurusselässä. Sukukousten välisinä vuosina olemme järjestäneet erilaisia pienimuotoisia tapaamisia, esim. kotiseutukiertoja Keuruun seudulla.
Sukuseuran jäsenyys
Sukuseuran rekisteröityjen henkilötietojen määrä on tällä hetkellä useita kymmeniä tuhansia, joista suurin osa asustaa Keuruulla tai sen läheisyydessä. Jäsenmaksun maksaneita talouksia on kuitenkin vain noin 200 kpl ja toivommekin määrän lisääntyvän reippaasti sukuseuran toiminnan rahoittamiseksi.
Sukuseuraan voi ilmoittaua jäseneksi näiden kotisivujen kautta tai kenelle tahansa johtokunnan jäsenelle. Jäsenmaksu on 40 euroa taloudelta / 4 vuotta.

Sukuseuran johtokunta
Sukuseuraa johtaa Sukukokouksessa valittu johtokunta, johon puheenjohtajan lisäksi valitaan 7-10 jäsentä.
Klikkaa kuva isommaksi

Sukuseuran johtokunta 2017-2021
Puheenjohtaja Ahola Jyrki (Häkkisenmäki)
Varapuheenjohtaja Muhonen Yrjö (Lankkua)
Sihteeri Väliaho Hanna (Lankkua)
Rahastonhoitaja Lehto Marja (Suonsyrjä)
Jäsenrekisterinpitäjä Rahikkala Katri (Häkkisenmäki)
Adlercreutz Sirkka (Häkkisenmäki)
Jutila Jaakko (Ala-Jouhtimäki)
Koto Juhani (Ylä-Jouhtimäki)
Muhonen Marjo (Lankkua)
Tuneström Tuula (Jouhtimäet)
Viitanen Anita (Roosin sukuhaara)

Toiminnantarkastajina toimivat
Lintula Jouni
Palva-aho Jukka

Sukuseuran julkaisut
Sukuseura on julkaissut kolme suvusta kertovaa teosta, joista ensimmäinen "Vanhan Lankkuan Suku" ilmeistyi vuonna 1983. Vuonna 1997 julkaistiin "Lankkuan Suku II" ja vuonna 2009 "Lankkuan Suku III". Lisäksi vuosina 2005-6 julkaisimme suppeamman teoksen Lankkuan suvun Ylä-Jouhtimäen sukuhaaran jälkeläisistä.
Saatavilla olevia julkaisuja voi tilata kotisivujen kautta.